ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Κάθε μέρα κάθε βδομάδα , κάθε μήνα βιώνουμε όλο και πιο πολύ την
οικονομική κρίση και τις δυσμενείς συνέπειες της στην ζωή μας και
αυτό είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και
Διεθνώς.
Βρισκόμαστε σε συνθήκες που η εργατική τάξη, όλος ο κόσμος της
εργασίας δέχεται μια πρωτοφανή επίθεση. Οι εργασιακές σχέσεις
κατεδαφίζονται η ανεργία αυξάνεται, το ασφαλιστικό αποδομείται πλήρως
η δημόσια περιουσία και τα κοινωνικά αγαθά παραδίδονται στο κεφάλαιο.
Οι νέοι άνθρωποι οδηγούνται στο δρόμο της μετανάστευσης.
Η κυβέρνηση ευθυγραμμιζόμενη πλήρως στις επιταγές της τρόικα,
ακολουθεί μια θεραπεία ΣΟΚ για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής
κρίσης. Μια θεραπεία που μετακυλύει την κρίση στην κοινωνία.
Συρρικνώνει τις δημόσιες δαπάνες για την υγεία, παιδεία πρόνοια και
εμπορευματοποιεί τις υπηρεσίες τους. Αυξάνει τα τιμολόγια των
ιδιωτικοποιημένων ή προς ιδιωτικοποίηση πρώην δημοσίων επιχειρήσεων
προσθέτοντας νέα βάρη στα Λαϊκά στρώματα. Καταστρέφει κάθε παραγωγική υποδομή. Αυξάνει την ανεργία σε πρωτοφανή
για την χώρα μας επίπεδα, βυθίζοντας ένα εκατομμύριο ανέργους
άνδρες, νέους, γυναίκες και τις οικογένειες τους σε απόγνωση.
Επιτυγχάνει την μείωση των μισθών με τις επιχειρησιακές συμβάσεις
καταργώντας στην ουσία τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις.
Η πολιτική του μνημονίου και της κυβέρνησης ισοπεδώνει την παιδεία και
την εκπαίδευση και των τριών βαθμίδων.
Ο αξιόπιστος για την εφαρμογή του προϋπολογισμός για το 2011, με το
2,75% του Α.Ε.Π. προβλέπει τις μικρότερες δαπάνες μεταπολεμικά.
Αυτό πρακτικά μεταφράζεται:
Στην περαιτέρω μείωση των ήδη μειούμενων κάθε χρόνο (-40% το 2010)
λειτουργικών δαπανών των σχολείων. Από φέτος εμφανίζονται Σχολικές
Επιτροπές , που αδυνατούν να πληρώσουν τη θέρμανση, τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, τον ΟΤΕ και να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες γραφικής ύλης και
μικροεπισκευών.
Τη δραστική μείωση των δαπανών υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
Στο όνομα της κρίσης καταργήθηκαν τα αθλητικά σχολεία και την ίδια
τύχη επιφυλάσσουν και για τα υποβαθμισμένα μουσικά.
Πέρα από τη μείωση στα επιδόματα και τα δώρα των εκπαιδευτικών, φέτος
έχουμε το μικρότερο αριθμό προσλήψεων (δεν προσεληφθήκαν ούτε οι
επιτυχόντες και διοριστέοι του ΑΣΕΠ). Με το θεσμό των αναπληρωτών
μειωμένου ωραρίου να αυξάνεται, έχουμε εκπαιδευτικούς που τρέχουν από
σχολείο σε σχολείο (2 και 3 πολλές φορές) για λίγες ώρες τη βδομάδα
(ιδιαίτερα στα ολοήμερα) με μεγάλες συνέπειες στη μόρφωση των μαθητών.
Καταργήθηκαν από φέτος η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στο Λύκειο, η
Ενισχυτική Διδασκαλία στο Γυμνάσιο. Τη θέση τους παίρνουν φροντιστήρια
που μπορούν να ανοίξουν και μη εκπαιδευτικοί, με προσωπικό με σχέση
εργασίας ιδιωτικού υπαλλήλου...
Με το «Νέο σχολείο» της κ. Διαμαντοπούλου, που βρίσκεται λέει σε
στάδιο διαβούλευσης, με διαρροές στον τύπο και χωρίς συζήτηση με τους
εκπαιδευτικούς φορείς:
Εκχωρείται ο σχεδιασμός, η παραγωγή και διανομή σχολικών βιβλίων σε ιδιώτη.
Καταργούνται και συγχωνεύονται σχολεία στο όνομα μείωσης του κόστους
μέσα στο 2011.
Με την επανίδρυση των «πειραματικών σχολείων» στοχεύει να δημιουργήσει σχολεία ελίτ «Κυψέλες αριστείας» με ταξικά και κοινωνικά κριτήρια.
Η χρηματοδότηση των σχολείων συνδέεται με την αξιολόγηση- χειραγώγηση
(ψάξτε για χρηματοδότες...)
Με τα νέα Προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.) και τη νέα δομή του Λυκείου
διακυβεύεται η γενική μόρφωση που πρέπει να παρέχει ένα σύγχρονο
Λύκειο σε όλους τους μαθητές. Θυσιάζονται μαθήματα όπως Ιστορία,
Φυσική κ.λ.π. αναγκαία για τη μορφωτική συγκρότηση των νέων. Το νέο
Π.Σ. σπάει ακόμα και την υποχρεωτική εκπαίδευση «δίνοντας δυνατότητα
τοπικών εφαρμογών» και παιδαγωγικών διαφοροποιήσεων ακόμα και μέσα στο
ίδιο γεωγραφικό διαμέρισμα, ανάλογα με την ταξική και κοινωνική
σύνθεση του Δήμου. Αυξάνεται ο αριθμός εξετάσεων στο Λύκειο.
Το αποτέλεσμα του νέου Π.Σ. θα είναι η διάρρηξη του μορφωτικού ιστού
του σχολείου, η ακύρωση του ρόλου του και η αύξηση των μορφωτικών
ανισοτήτων με απόλυτα ταξικά κριτήρια.
Όλα τα παραπάνω καθιστούν όσο ποτέ αναγκαία τη δημιουργία ενιαίου
μετώπου παιδείας πανεπιστημιακών και φοιτητών, καθηγητών, δασκάλων και
μαθητών, γονέων, σωματείων, συνδικάτων και φορέων της Τ. Α.
Χρειάζεται πιο οργανωμένη και ποιοτική παρέμβαση στους συλλόγους
γονέων, στις Ενώσεις, στο Δήμο και τις κοινότητες, στα σωματεία και
τις επιτροπές
Πρώτιστο καθήκον είναι να αποτρέψουμε αυτή την καταστροφική πορεία
και να αναζητήσουμε δρόμους απεμπλοκής από την καταστροφική
πολιτική του Μνημονίου το ταχύτερο δυνατόν και μέσα από την
δυνατότητα που μας δίνει η Ανοικτή πόλη να παλέψουμε για την μη
εφαρμογή των όσων δυσμενώς θέλουν να μας επιβάλουν.
οικονομική κρίση και τις δυσμενείς συνέπειες της στην ζωή μας και
αυτό είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και
Διεθνώς.
Βρισκόμαστε σε συνθήκες που η εργατική τάξη, όλος ο κόσμος της
εργασίας δέχεται μια πρωτοφανή επίθεση. Οι εργασιακές σχέσεις
κατεδαφίζονται η ανεργία αυξάνεται, το ασφαλιστικό αποδομείται πλήρως
η δημόσια περιουσία και τα κοινωνικά αγαθά παραδίδονται στο κεφάλαιο.
Οι νέοι άνθρωποι οδηγούνται στο δρόμο της μετανάστευσης.
Η κυβέρνηση ευθυγραμμιζόμενη πλήρως στις επιταγές της τρόικα,
ακολουθεί μια θεραπεία ΣΟΚ για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής
κρίσης. Μια θεραπεία που μετακυλύει την κρίση στην κοινωνία.
Συρρικνώνει τις δημόσιες δαπάνες για την υγεία, παιδεία πρόνοια και
εμπορευματοποιεί τις υπηρεσίες τους. Αυξάνει τα τιμολόγια των
ιδιωτικοποιημένων ή προς ιδιωτικοποίηση πρώην δημοσίων επιχειρήσεων
προσθέτοντας νέα βάρη στα Λαϊκά στρώματα. Καταστρέφει κάθε παραγωγική υποδομή. Αυξάνει την ανεργία σε πρωτοφανή
για την χώρα μας επίπεδα, βυθίζοντας ένα εκατομμύριο ανέργους
άνδρες, νέους, γυναίκες και τις οικογένειες τους σε απόγνωση.
Επιτυγχάνει την μείωση των μισθών με τις επιχειρησιακές συμβάσεις
καταργώντας στην ουσία τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις.
Η πολιτική του μνημονίου και της κυβέρνησης ισοπεδώνει την παιδεία και
την εκπαίδευση και των τριών βαθμίδων.
Ο αξιόπιστος για την εφαρμογή του προϋπολογισμός για το 2011, με το
2,75% του Α.Ε.Π. προβλέπει τις μικρότερες δαπάνες μεταπολεμικά.
Αυτό πρακτικά μεταφράζεται:
Στην περαιτέρω μείωση των ήδη μειούμενων κάθε χρόνο (-40% το 2010)
λειτουργικών δαπανών των σχολείων. Από φέτος εμφανίζονται Σχολικές
Επιτροπές , που αδυνατούν να πληρώσουν τη θέρμανση, τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, τον ΟΤΕ και να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες γραφικής ύλης και
μικροεπισκευών.
Τη δραστική μείωση των δαπανών υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
Στο όνομα της κρίσης καταργήθηκαν τα αθλητικά σχολεία και την ίδια
τύχη επιφυλάσσουν και για τα υποβαθμισμένα μουσικά.
Πέρα από τη μείωση στα επιδόματα και τα δώρα των εκπαιδευτικών, φέτος
έχουμε το μικρότερο αριθμό προσλήψεων (δεν προσεληφθήκαν ούτε οι
επιτυχόντες και διοριστέοι του ΑΣΕΠ). Με το θεσμό των αναπληρωτών
μειωμένου ωραρίου να αυξάνεται, έχουμε εκπαιδευτικούς που τρέχουν από
σχολείο σε σχολείο (2 και 3 πολλές φορές) για λίγες ώρες τη βδομάδα
(ιδιαίτερα στα ολοήμερα) με μεγάλες συνέπειες στη μόρφωση των μαθητών.
Καταργήθηκαν από φέτος η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στο Λύκειο, η
Ενισχυτική Διδασκαλία στο Γυμνάσιο. Τη θέση τους παίρνουν φροντιστήρια
που μπορούν να ανοίξουν και μη εκπαιδευτικοί, με προσωπικό με σχέση
εργασίας ιδιωτικού υπαλλήλου...
Με το «Νέο σχολείο» της κ. Διαμαντοπούλου, που βρίσκεται λέει σε
στάδιο διαβούλευσης, με διαρροές στον τύπο και χωρίς συζήτηση με τους
εκπαιδευτικούς φορείς:
Εκχωρείται ο σχεδιασμός, η παραγωγή και διανομή σχολικών βιβλίων σε ιδιώτη.
Καταργούνται και συγχωνεύονται σχολεία στο όνομα μείωσης του κόστους
μέσα στο 2011.
Με την επανίδρυση των «πειραματικών σχολείων» στοχεύει να δημιουργήσει σχολεία ελίτ «Κυψέλες αριστείας» με ταξικά και κοινωνικά κριτήρια.
Η χρηματοδότηση των σχολείων συνδέεται με την αξιολόγηση- χειραγώγηση
(ψάξτε για χρηματοδότες...)
Με τα νέα Προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.) και τη νέα δομή του Λυκείου
διακυβεύεται η γενική μόρφωση που πρέπει να παρέχει ένα σύγχρονο
Λύκειο σε όλους τους μαθητές. Θυσιάζονται μαθήματα όπως Ιστορία,
Φυσική κ.λ.π. αναγκαία για τη μορφωτική συγκρότηση των νέων. Το νέο
Π.Σ. σπάει ακόμα και την υποχρεωτική εκπαίδευση «δίνοντας δυνατότητα
τοπικών εφαρμογών» και παιδαγωγικών διαφοροποιήσεων ακόμα και μέσα στο
ίδιο γεωγραφικό διαμέρισμα, ανάλογα με την ταξική και κοινωνική
σύνθεση του Δήμου. Αυξάνεται ο αριθμός εξετάσεων στο Λύκειο.
Το αποτέλεσμα του νέου Π.Σ. θα είναι η διάρρηξη του μορφωτικού ιστού
του σχολείου, η ακύρωση του ρόλου του και η αύξηση των μορφωτικών
ανισοτήτων με απόλυτα ταξικά κριτήρια.
Όλα τα παραπάνω καθιστούν όσο ποτέ αναγκαία τη δημιουργία ενιαίου
μετώπου παιδείας πανεπιστημιακών και φοιτητών, καθηγητών, δασκάλων και
μαθητών, γονέων, σωματείων, συνδικάτων και φορέων της Τ. Α.
Χρειάζεται πιο οργανωμένη και ποιοτική παρέμβαση στους συλλόγους
γονέων, στις Ενώσεις, στο Δήμο και τις κοινότητες, στα σωματεία και
τις επιτροπές
Πρώτιστο καθήκον είναι να αποτρέψουμε αυτή την καταστροφική πορεία
και να αναζητήσουμε δρόμους απεμπλοκής από την καταστροφική
πολιτική του Μνημονίου το ταχύτερο δυνατόν και μέσα από την
δυνατότητα που μας δίνει η Ανοικτή πόλη να παλέψουμε για την μη
εφαρμογή των όσων δυσμενώς θέλουν να μας επιβάλουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου